I en tid där hemmet är både fristad och en plats där vi kan uttrycka oss själva, växer behovet av att skapa miljöer som speglar vilka vi är - och får oss att må bra. För Edvin Törnblom är det färger, mönster och mjuka material som gör hans sovrum till ett happy place.
Färgstarka inslag och spännande mönster i hemmet är inte bara vackra att se på – forskning visar att de också kan lyfta humöret, minska stress och skapa en miljö där vi trivs bättre.
Att skapa sitt eget happy place handlar inte om perfektion – utan om att omge sig med färg och mönster som gör just dig glad. Vad som upplevs som glatt är förstås högst individuellt – för vissa är det starka kulörer och maxade mönster, för andra en dov palett med subtila nyanser.
Med det i åtanke rymmer Jotex sortiment hela spektrumet. Poängen är inte att följa en stilmall, utan att hitta det som skapar trivsel, energi och en personlig känsla i hemmet.
– Ett happy place kan se ut på tusen olika sätt. För oss på Jotex handlar det om att inspirera våra kunder och hjälpa dem att skapa förändring med enkla medel, säger Simon Schlüter, creative director på Jotex.
I Jotex nya kampanj frågade vi programledaren och influencern Edvin Törnblom om hans happy place – och det visade sig vara hans sovrum. Med en säng bäddad med påslakanseten SIMA och KAYO, en hotellkudde klädd i örngottet ALMA, den portabla bordslampan RAGGE för perfekt läsljus och filten SAGA för extra värme och färg har han skapat sin ultimata plats för vila och återhämtning. Han beskriver själv sitt hem som ”en explosion av färger, uttryck och känslor” – och håller absolut inte tillbaka i sin inredning.
– Vi ville verkligen jobba med Edvin för att han är personlig, lekfull, autentisk, kreativ, sticker ut och sprider glädje. Det är precis det vi vill göra med vår inredning – sprida glädje! Edvin är perfekt på den punkten, säger Simon Schlüter.
För mer information kontakta:
Charlotte Ryding
+46 708 949492
[email protected]
Vid användning av foton på Edvin Törnblom ange byline: Morgan Norman
Jotex är ett ledande varumärke inom heminredningsmode i Norden och utvalda länder i Europa, med cirka 1,3 miljoner aktiva kunder och 50 miljoner besökare. Med visionen att inspirera kunder att skapa mer personliga och vackra hem, erbjuder Jotex ett egendesignat sortiment som innefattar större delar av hemmet, både inomhus och utomhus.
Ellos Group är en ledande nordisk shoppingdestination för heminredning och mode med onlinebutikerna Ellos, Jotex och Homeroom samt betalvarumärket Elpy. I nära relation med våra miljontals kunder utvecklar vi attraktiva och hållbara erbjudanden för kvinnan mitt i livet, hennes familj och hem. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått, och alltid med kunden i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiskaländer och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 500 medarbetare och omsätter runt 3,3 miljarder SEK.